Kafa može da pomogne protiv nepravilnog srčanog ritma
Konzumiranje kafe može da pomogne protiv nepravilnog srčanog ritma, uprkos tradicionalnom verovanju u suprotno, pokazala je najnovija studija američkih naučnika.
- 13 Novembar, 2025
- 6 months ago
U okviru kliničke studije DECAF, koja istražuje vezu između konzumacije kofeina i atrijalne fibrilacije (AFib), uobičajenog tipa nepravilnog srčanog ritma, ustanovljeno je da je kod 200 pacijenata kod kojih je ta pojava stalna zabeležen znatno niži rizik od ovog stanja ako su pili kafu, nego kod grupe pacijenata koji je nisu konzumirali, preneo je "Gardijan".
Zaključci tima na čelu sa kardiologom i profesorom medicine na Univerzitetu Kalifornija u San Francisku Gregorijem Markusom objavljeni su u trenutku kada je kod više od 10 miliona osoba u SAD dijagnostifikovana atrijalna fibrilacija, koja može da dovede do srčanog zastoja, krvnih ugrušaka i moždanih udara. Istraživači su, koristeći elektrokardiograme i holtere, utvrdili da je kod pacijenata u grupi koja je pila kafu za 17 odsto smanjen rizik od pojave srčanih nepravilnosti tokom perioda testiranja, koji je trajao šest meseci.
Izvor:Tanjug
Najnovije vesti
FIFA rang lista: Fudbalska reprezentacija Srbije pala na 43. mesto, Argentina prva
- 11 Jun, 2026
- 4 sati ranije
Fudbaler Crvene zvezde Adem Avdić uspešno operisan
- 11 Jun, 2026
- 4 sati ranije
Tri crvena kartona i pobeda fudbalera Meksika protiv Južne Afrike na otvaranju Mundijala
- 11 Jun, 2026
- 5 sati ranije
Kapiten Japana Vataru Endo zbog povrede propušta Svetsko prvenstvo
- 11 Jun, 2026
- 5 sati ranije
